Friday 11 July 2014

Remaja rogol dan bunuh guru matematik

Seorang remaja berusia 15 tahun dari Massachusetts dituduh merogol dan membunuh guru matematik sekolah tinggi pada tahun lepas telah didakwa semalam atas tuduhan baru yang berpunca daripada dakwaan serangan terhada perkerja perempuan Jabatan Perkhidmatan Belia pada 2 Jun.

Philip Chism menghadapi tuduhan cubaan membunuh dengan mencekik, serangan dengan niat untuk pembunuhan, penculikan, dan dua tuduhan serangan dan bateri dengan senjata berbahaya, apor MyFox Boston.

Beliau dalam tahanan di kemudahan Dorchester DYS apabila beliau didakwa mengikuti seorang pekerja berusia 29 tahun ke dalam bilik mandi dan mula mencekik dan memukul mangsanya di kepala dan muka sebelum kakitangan lain datang menahannya. Semasa kejadian itu dia dilaporkan membawa pensil.

Kes yang kedua ini sama dengan kes pertama di mana Chism didakwa mengikuti cikgu itu ke dalam bilik mandi dan membunuh guru itu di Colleen Ritzer di Danvers High School pada bulan Oktober.

Selepas serangan pada bulan Jun, Chism telah dibawa ke Hospital Negeri Worcester untuk penilaian psikiatri. Dia telah didakwa sebagai pesalah muda, tetapi dia boleh menghadapi hukuman dewasa.

Tarikh dakwaan masih belum ditetapkan. Bulan lepas, dokumen-dokumen mahkamah menunjukkan bahawa Chism berkelakuan psikotik selepas serangan yang dikatakan pada pekerja Jabatan Perkhidmatan Belia, "menjerit, melaung secara tidak keruan, dan mulut berbuih."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog