Friday 11 July 2014

Polis tahan 7 orang bagi membantu siasatan kes pembunuhan model bangsa Estonia

Polis Malaysia berkata pada hari Khamis mereka telah menahan tujuh orang yang berkaitan dengan pembunuhan seorang model Estonian yang badan ditemui di sebuah pulau peranginan.

Mayat model bebas Regina Soosalu telah ditemui di pantai di Rawa pulau di luar pantai timur Malaysia minggu lepas.

Beliau pada mulanya dipercayai telah lemas - tetapi polis berkata pada hari Rabu mereka telah menemui luka-luka di badan beliau dan sedang menyiasat kes itu sebagai kes bunuh.

Hasnan Hassan, ketua siasatan jenayah di negeri Johor selatan, memberitahu  tujuh orang telah ditangkap setakat ini untuk disoal siasat atas kematian model tersebut tetapi enggan mengulas lanjut
.
Faris Waris daripada Tangerine Model berkata agensi itu telah bekerja dengan Soosalu, yang berusia 20-an beliau dan telah berada di Malaysia dan di luar selama kira-kira tiga tahun.

"Beliau adalah salah satu model bebas terkemuka di negara ini. Kami amat terkejut," katanya. Teman lelakinya, yang mana bersama dengan dia menjelajah pulau tersebut adalah antara ahli kerabat diraja Johor.

Jenayah kekerasan terhadap pelancong dan pendatang asing jarang berlaku dalam majoriti rakyat Islam Malaysia, tetapi menunjukkan peningkatan dari dua kes berprofil tinggi yang lain.

Polis sedang menyiasat kematian seorang pelancong British yang badan ditemui bulan lalu di pulau Tioman, juga di luar pantai timur negara ini, selepas dia hilang semasa masuk ke hutan.

Dan mahkamah Malaysia pada Rabu menjatuhkan hukuman mati kepada pekedai kerana membunuh seorang pelancong Perancis, juga di Tioman, pada tahun 2011.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog