Monday 7 July 2014

Lelaki berang bunuh teman wanita yang mengandung anaknya



Seorang teman lelaki yang ganas dan bertindak mengawal telah membunuh bekas teman wanitanya dan mengkebumikannya di kubur bapa saudaranya sehari selepas mengetahui dia mengandung anak lelaki itu.

Ben Blakeley, 22, membunuh Jayden Parkinson yang berusia 17 tahun di kawasan luar Oxfordshire pada 3 Disember tahun lalu - 24 jam selepas dia telah memberitahunya dia mengandungkan anak lelaki itu.

Blakeley adalah  seorang teman lelaki yang keterlaluan dan suka mengawal dan selepas perpecahan mereka dia telah mengancam untuk memuatnaik video telanjang intim dan gambar Jayden di Facebook - berharap bahawa dia akan membunuh dirinya.

Enam hari selepas membunuh remaja itu, Blakeley disumbat mayatnya ke beg yang besar. Dia mencari seorang pemandu teksi - yang membantu beliau mengangkat beg itu ke dalam but - dan memandu ke gereja All Saints di Didcot, di mana bapa saudaranya Alan Kennedy dikebumikan.

Blakeley, daripada Christchurch Road, Reading, Berkshire, telah menafikan membunuh Jayden - tetapi mengakui ada cubaan untuk membunuh.

Apabila remaja itu hilang pada 3 Disember, dia telah tinggal di One Foot Forward asrama di Oxford dan dilihat kali terakhir dengan Blakeley di stesen kereta api Didcot.

Dalam panggilan telefon pada 2 Disember, Jayden memberitahu Blakeley dia mengandung anaknya dan dia menjadi marah, menafikan beliau adalah bapa kepada bayi itu.

Pada hari kematiannya, dia menelefon lelaki itu sekali lagi dan mereka telah merancang untuk bertemu,supaya da dapat meyakinkan Blakeley bahawa dia adalah bapa kepada anak mereka.

Mereka terakhir dilihat bersama-sama tiba di stesen keretapi Didcot di 4:27 dengan Blakeley kembali bersendirian jam 10:04.

Sehari selepas Blakeley membunuh Jayden dia ditahan kerana disyaki membunuh.
.
Pada 12 Disember Blakeley ditahan kerana disyaki membunuh dan menjawab'' tidak'' komen kepada semua soalan.

Selepas ditahan di dalam penjara dituduh membunuh remaja itu, Blakeley memberitahu seorang pekerja kesihatan bahawa dia'' tidak bermaksud untuk membunuhnya''.

Remaja itu telah ditahan pada 13 Disember dan kemudian dibawa ke lokasi kubur di mana badan Jayden telah dikebumikan.

Pemeriksaan bedah siasat mendapati Jayden meninggal dunia akibat tekanan pada leher. Terdapat juga bukti lebam pada muka dan kulit kepala yang merupakan petunjuk yang disebabkan oleh penumbuk atau sepakan teman lelakinya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog