Friday 10 October 2014

Pulau Babi: Pulau Yang Dipenuhi Dengan Babi Berenang


Pulau babi.

Pulau ini benar-benar wujud di sebuah kepulauan di Bahamas. Apa yang lebih pelik ialah, pulau ini tidak didiami oleh manusia, dan yang lebih pelik lagi, babi-babi liar di sini terkenal dengan kebolehan mereka yang mampu berenang di dalam laut.

Menurut sumber dari Wikipedia, terdapat kira-kira 20 ekor babi yang mampu berenang di pulau ini, bersama-sama beberapa ekor kambing dan kucing liar turut dijumpai (tak tahu pula jika kambing dan kucing tersebut juga boleh berenang). Mengikut beberapa sumber, babi-babi tersebut hidup di pulau tak berpenghuni ini disebabkan mereka diletakkan di situ oleh sekumpulan pelayar yang berhasrat untuk balik semula dan menjadikannya sebagai makanan. Pelayar-pelayar tersebut tidak pulang-pulang dan kawanan babi tersebut hidup dengan memakan lebihan makanan yang dibuang kapal yang berlalu.

Ada juga cerita mengatakan kawanan babi itu datang dari kapal yang karam dan berjaya menyelamatkan diri dengan berenang ke tepi pantai, dan ada juga berpendapat mereka datang dari pulau-pulau yang berdekatan. Walau apa pun teori dari mana datangnya kawanan babi ini, ianya tetap merupakan suatu pemandangan yang sangat pelik dan bizarre.


pengunjung memberi makan kepada kawanan babi liar yang berenang





baru saya tahu rupanya ada spesis babi liar yang kaler putih









comel? creepy?





berlumba berenang ke tepian pantai





bersantai di tepi pantai

sumber

2 comments:

  1. Babi betul..pandai berenang..

    ReplyDelete
  2. 小心Yip Kum Fook & Associates No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur 03-6272 3689 是一位大老千 骗财骗色 衆人要小心 不要中招

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog