Monday 7 July 2014

Pembunuh bersiri Mexico ditangkap

JAIL CELL
MEXICO CITY- Polis Mexico telah menahan seorang lelaki yang didakwa membunuh empat orang kanak-kanak dan seorang wanita di sebuah bandar kecil di tengah-tengah negara ini
.
Pejabat peguam negara itu di bandar San Luis Potosi berkata Filiberto Hernandez, 43, ditahan pada Khamis dan mengaku melakukan lima pembunuhan antara tahun 2010 dan 2013. Pejabat itu berkata beliau juga turut merogol mangsa.

Jenayah tersebut berlaku di Tamuin, sebuah bandar 16,000 tenggara San Luis Potosi, di mana Hernandez adalah seorang guru zumba dan karate.

Peguam negeri berkata siasatan sedang dilakukan untuk mencari mayat dua daripada mangsa, 9 tahun lama Dulce Jimena Reyes, yang hilang pada bulan April, dan Eliehoenai Chavez, 32, diculik pada Mei selepas meninggalkan kilang di mana tempat dia bekerja.

Beliau juga didakwa telah membunuh Adriana Martinez, yang ditemui mati pada tahun 2011 pada usia 13 selepas hilang dalam perjalanan pulang dari sekolah.

Pihak berkuasa negeri sedang mencari badan Rosa Maria Sanchez, hilang sejak 2010 ketika berumur 16 tahun, dan 12-tahun Itzel Castillo yang hilang pada tahun 2013, dalam kawasan berdekatan dengan tempat yang lain ditemui.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog