Monday 7 July 2014

Awie minta jangan diadili tanpa mengetahui hal sebenar

awie dan isteri
Kes mahkamah Awie yang didakwa memukul isterinya, Rozana Misbun sememangnya menjadi bualan ramai. Adakah Awie akan terbukti bersalah atau dakwaan ini sekadar palsu? Rasanya pasti ramai yang tidak sabar untuk mengikuti perbicaraan kes ini. Namun seperti yang kita tahu, selagi tak dibuktikan bersalah di mahkamah, setiap orang mempunyai hak untuk membela diri sendiri.
Ada benarnya kata-kata Awie yang memohon agar dirinya tidak diadili terlebih dahulu oleh orang ramai tanpa mengetahui cerita sebenar. Kata Awie:-
Hikmah kejadian ini sebenarnya hanyalah untuk mereka yang terpilih saja..terpilih olehNYA. Mungkin sudah terlalu banyak orang beranggapan buruk pada saya tetapi mungkin tidak di mataNYA.
Alhamdulillah, benda ini terjadi pada diri saya dan bukan pada diri keluarga isteri saya. Masyarakat mungkin sudah lali dengan anggapan jahat terhadap diri saya tetapi bukan terhadap keluarga isteri saya.
Kalau kena kepada keluarga isteri saya, mungkin mereka tidak boleh tahan dan tidak boleh terima keadaan ini. Tetapi, ianya berlaku ke atas diri saya.
Alhamdulillah…eh boleh saya sebut ke saya sebut Alhamdulillah, nanti ada yang marah? Tuduhan dibuat oleh isteri saya, saya terima tetapi mahkamah yang akan menentukan segalanya.
Jangan adili manusia selagi tiada kepastian yang nyata dan cerita yang sebenarnya. Insya Allah, kita sama-sama tunggu dan lihat.
Berjayanya lelaki, pasti ada seorag wanita dibelakangnya. Kalau saya sekarang ini nak dikategorikan apa? Wallahualam
awie dan isteri

1 comment:

  1. Hanya Allah swt, Awie dan isterinya yang mengetahui apa yang sebenarnya telah berlaku. Bila melihat gambar gambar yang disebarkan ternyata isterinya dipukul bukan disebabkan perkara perkara lain seperti terjatuh.

    Kalau dia memang dipukul mestilah ada yang memukulnya. Sama ada dia dipukul oleh Awie atau orang lain, kita tunggulah perbicaraan di mahkamah!

    Tidak perlulah masyarakat marah kepada ahli keluarga isteri Awie. Ahli keluarga mana yang tidak berang dan emosional kalau saudara mereka dijadikan 'punching beg'

    Cuma saya amat bersetuju lah dengan permintaan Awie, jangan dia dibicarakan di media atau alam maya!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog