Thursday 10 July 2014

Ibu bunuh 9 bayi kerana ketagih dadah

SALT LAKE CITY (AP) - Seorang ibu telah memberitahu pihak berkuasa bahawa dia telah membunuh enam daripada bayinya yang baru lahir dan menyimpan tubuh mereka di garaj kerana dia ketagih dadah dan tidak mahu bertanggungjawab membesarkan mereka, kata polis hari Selasa, mendedahkan motif yang disyaki buat kali pertama.

Megan Huntsman, 39, yang ketagihan meth telah mencekik atau melemaskan bayi-bayinya dari tahun 1996-2006, Polis Kapten Mike Roberts memberitahu The Associated Press.

Dia tidak bimbang tentang masalah kesihatan yang berpotensi yang disebabkan oleh penyalahgunaan dadah semasa mengandung, dia hanya tidak mahu menjaga mereka, katanya. "Ia benar-benar mementingkan diri sendiri. Dia sangat khayal pada dadah dan tidak mahu bayi, atau tanggungjawab," kata Roberts.

Pihak berkuasa fikir bayi ketujuh yang dijumpai dalam garaj Pleasant Grove selepas carian pada bulan April adalah lahir mati.

Huntsman telah ditahan di Penjara Utah County sejak 13 April, dan jaminan beliau telah ditetapkan pada $ 6 juta. Beliau telah didakwa dengan enam pertuduhan pembunuhan darjah pertama dan akan dibicarakan di mahkamah di Provo pada 21 Julai. Dia masih belum dibenarkan membuat rayuan.

Bekas suami Huntsman, Darren Barat, menghabiskan lebih daripada lapan tahun di penjara persekutuan selepas mengaku bersalah atas tuduhan meth. Dia akan dibebaskan pada bulan Januari.
West membuat penemuan yang mengerikan pada 12 April semasa sedang membersihkan garaj rumah yang dikongsi dengan Huntsman. Dia memberitahu polis dia menjumpai bayi mati dalam sebuah kotak kecil putih ditutup dengan pita elektrik.

Enam mayat lain yang ditemui selepas polis mendapat waran geledah. Dokumen menunjukkan bayi yang baru lahir telah dibungkus dalam baju atau tuala di dalam kotak.

West tinggal dengan Huntsman dalam sedekad sebelum pergi ke penjara persekutuan pada tahun 2006, tetapi dia bukan seorang suspek kerana tidak tahu menahu tentang jenayah itu, kata Roberts. Penyiasat masih belum merancang untuk menyoal siasat West.

Huntsman kekal satu-satunya suspek dalam penyiasatan itu, kata Roberts. Keputusan pemeriksaan psikologi Huntsman belum didedahkan.

Keputusan DNA menunjukkan bahawa kesemua tujuh bayi adalah berkeadaan sempurna dan lima darinya adalah perempuan manakala dua lelaki. Ujian juga mengesahkan bahawa West adalah bapa kandung kepda bayi-bayi itu.

Ujian dari makmal negeri Utah mendapati bahawa bayi-bayi tersebut berkemungkinan mati di antara dua hingga 10 tahun atau lebih, kata Roberts.

Hari penemuan mengerikan, Huntsman memberitahu polis bahawa lapan atau sembilan bayi mati di rumahnya, suatu waran geledah yang dikeluarkan. Tetapi Roberts berkata Huntsman keliru dan penyiasat  percaya hanya terdapat hanya tujuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog