Thursday 10 July 2014

Maut potong kereta tak lepas

Foto
Dungun: Dua maut manakala seorang lelaki dan anak lelakinya parah dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan di Kilometer 21.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, dekat Kelulut, di sini, 9.10 malam tadi.
Mangsa yang maut seorang warga Vietnam, Le Ngoc Toan, 30, yang menunggang motosikal dan Zuraiha Zainal Abidin, 33, yang menaiki kereta Proton Iswara. 
Suami Zuraiha, Badrul Hisham Bakar, 39, parah selepas patah kaki kiri dan anak lelakinya Muhammad Adam Muamzar, 6, parah di kepala. 

Tiga lagi anaknya, Muhammad Adam Wazif, 8, Nur Nia Dzaira, 4, dan Qaseh Eva Qaizara, 1, cedera ringan dan menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.
Kejadian dipercayai berlaku apabila motosikal Yamaha 110SS yang ditunggang warga Vietnam dipercayai memotong sebuah kenderaan sebelum bertembung dengan sebuah Kereta Mercedes Benz yang dipandu Tengku Nasruddin Tengku Mahmud, 41, dari arah bertentangan.
Pertembungan itu menyebabkan kereta terbabit terbabas ke kanan jalan lalu bertembung pula dengan kereta Proton Iswara yang datang dari arah Marang ke Dungun. 
Dua lagi penumpang kereta Mercedes Benz itu, bekas Pengarah Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Tengku Yusof Tengku Mahmud, 56, dan Penolong Pendaftar UiTM Dungun, Mohd Nasrul Nizam Mohd Nasir, 33, hanya cedera ringan. 

Ketua Polis Daerah Deputi Superintendan Risikin Satiman mengesahkan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
sumber metro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog