Monday 16 June 2014

Lagi remaja perempuan mati tergantung selepas dirogol di India

Seorang wanita telah digantung dari pokok di negeri India Uttar Pradesh pada hari Khamis dan lain-lain telah didakwa dirogol di balai polis, polis berkata, kejadian terbaru dalam satu gelombang jenayah terhadap wanita dilaporkan di rantau paling ramai penduduk di negara ini sejak dua minggu yang lalu .

Polis mengesyaki wanita yang mati tergantung itu telah dirogol sebelum dibunuh, membawa kepada jumlah sebanyak 5 kes rogol yang dilaporkan dalam 36 jam yang lalu di negeri ini, termasuk dua wanita yang kemudiannya dibunuh.

"Sub-inspektor dituduh melakukan perkosaan perempuan itu telah diletakkan di bawah tahanan sementara kami telah melancarkan pemburuan orang untuk tiga konstabel dituduh menjadi pihak kepada jenayah itu," kata seorang jurucakap di ibu pejabat polis negeri.

Saya ingin anak perempuan saya telah dibunuh juga, kata ibu kepada geng-rogol mangsa 30 Mei 2014.

Laporan terbaru datang selepas dua kanak-kanak perempuan, berusia 12 dan 14, telah dirogol beramai-ramai dan digantung dari pokok pada 27 Mei, hari selepas Narendra Modi mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri.

Dua sepupu, dari masyarakat rendah kasta, hilang dari rumah mereka di Uttar Pradesh apabila mereka pergi ke tandas di luar rumah. Keesokan harinya, penduduk kampung mendapati tubuh mereka tergantung dari pokok mangga di kebun berhampiran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog