Saturday 28 June 2014

Selfie terakhir sebelum mati kemalangan


Satu parti bujang hujung minggu di Missouri berakhir sebelum ia bermula apabila bakal pengantin terbunuh dalam kemalangan kereta tragik, hanya beberapa minit selepas menangkap selfie dengan rakan baik, kata polis.

Kemalangan itu berlaku hari Jumaat, apabila Collette Moreno dan Ashley Theobald, kedua-dua 26, sedang dalam perjalanan ke Tasik Ozarks untuk parti bujang Moreno.

Theobald sedang memandu 2013 Chevy Malibu di Missouri Highway 5, apabila dia cuba untuk memintas kenderaan lain di jalan raya dua lorong, menurut Negeri Patrol Lebuhraya Missouri.

Dalam temu bual dengan Kansas City WDAF-TV, Theobald berkata beliau cuba untuk memintas trak kerana ia mengeluarkan banyak asap, yang menyebabkan Moreno batuk.

"Dia mempunyai asma yg buruk ... dan dia batuk, jadi saya adalah seperti, 'OK, kita perlu pintas trak ini,'" Theobald memberitahu WDAF.

Polis berkata, bahawa seorang lelaki memandu 1999 Dodge Ram pikap dari arah bertentangan datang ke atas puncak bukit dan melanggar bahagian kereta sebelah penumpang, menyebabkan kereta itu terbabas ke sudut kiri jalan.

Theobald, yang bukan sahaja rakan baik Moreno, tetapi juga pembantu rumahnya, hanya mengalami kecederaan kecil daripada kemalangan itu. Beliau pada mulanya berfikir Moreno juga tidak apa-apa.

"Saya telah bercakap dengannya," kata Theobald. "Dia tidak boleh menjawab tetapi dia mengangguk-angguk pada saya. Saya tidak tahu dia mengalami sakit yang teruk."
Collette Moreno
Melvin Garber, pemandu berusia 25 tahun pikap, tidak cedera parah dalam kemalangan itu, kata polis.

Theobald telah dibawa ke hospital tempatan di mana dia dirawat dan dilepaskan manakala Moreno, yang memakai tali pinggang tempat duduk tidak bernasib baik.

Pegawai kecemasan telah membawanya ke Hospital Universiti di Columbia, di mana Moreno telah diisytiharkan mati. Punca kematian masih belum diberitahu.

Hanya lapan minit sebelum kemalangan itu, Moreno mengambil selfie semasa dalam perjalanan menuju ke parti bujang itu.

Menurut Peronda Lebuh Raya Missouri, Theobald menghadapi tuduhan memandu cuai dan tidak berhemat.
Moreno dan tunangnya, Jesse Arcobasso, 28, telah bersama sejak tahun lalu, menurut WPEC-TV. Moreno bekerja di pejabat doktor dan merupakan ibu kepada seorang anak lelaki berusia 5 tahun, yang bapanya dilaporkan tinggal di kawasan Kansas City.

"Dia belum cukup memahami segala-galanya hanya lagi," Arcobasso memberitahu WPEC anak Moreno. "Saya tahu ia akan mengambil masa."
Moreno dan Arcobasso sepatutnya akan berkahwin bulan depan di Jamaica. Sebaliknya, rakan-rakan dan saudara-mara yang telah membantu mengaturkan perkahwinannya kini bersedia untuk pengebumian beliau.

"Sangat terkejut," Ibu Moreno, Kelly Arie, memberitahu KDVR.

"Saya rasa seperti saya sedang mengalami mimpi yang teruk dan saya perlu bangun dari mimpi ini,"

\

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog