Thursday 11 December 2014

Ali Abd Jalil Biadap Minta Malaysia Jadi Republik Baru Pulang

Tidak cukup dengan kesalahan yang dilakukan terdahulu, kini dia semakin lancang mengutuk PDRM, Mahkamah dan juga Kerajaan, terutamanya Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.



Aktivis politik, Ali Abdul Jalil, meluahkan amarahnya di Facebook dengan kata-kata kesat yang tidak mencerminkan dirinya sebagai seorang Islam.

Bagi Ali, apa yang berlaku terhadap dirinya dan juga Alvin Tan, adalah salah pemimpin UMNO. Sedangkan mereka yang begitu lantang mencabar kerajaan sehingga sanggup bertindak menghina institusi raja-raja melayu.

Menurutnya, dia berbangga kerana dapat memohon suaka politik dari negara luar dan mengulas mengenai pasport antarabangsanya ditarik balik, dia sangat berbangga.

"Kerajaan UMNO f***** tarik passport kami adalah pertama kali dalam sejarah. So, kami cipta rekod Malaysia," katanya.

Ali juga mendakwa, tindakan membatalkan passportnya itu dilihat sebagai kerajaan begitu terdesak mahukan mereka kembali. Sedangkan sebelum ini, dia dilayan seperti sampah.

"Bila aku keluar Malaysia, awat terhegeh-hegeh suruh aku balik?" soalnya.



Tambah Ali, jika kerajaan Malaysia inginkan dia kembali semula ke tanahair, UMNO perlulah dikuburkan terlebih dahulu. Manakala Sultan Johor dan Sultan Selangor harus dicampak ke jamban. Juga, dia inginkan Malaysia ditukar menjadi republik, barulah dia akan kembali ke Malaysia.



Kasihan dengan nasib yang menimpa Ali. Kasihan kerana dia merasakan dirinya hebat dengan mengatakan kerajaan terhegeh-hegeh mahukan dia kembali.

Memang benar kerajaan mahu Ali dan Alvin Tan kembali ke Malaysia. Ali dan Alvin Tan perlu kembali untuk menghadapi pertuduhan yang didakwa ke atas mereka dan bertanggungjawab di atas kesalahan yang mereka telah lakukan.

Bukannya lari ke luar negara, kemudian mencanang kepada seluruh dunia kononnya dirinya tidak bersalah dan mengutuk kerajaan dari negara lain. Jika benar anak jantan, kembalilah ke tanahair.

Sumber mymediahubonline.blogspot.com

2 comments:

  1. lelaki malaysia paling penakut dan pengecut, lari keluar negara, kah kah kah
    kalau berani baliklah nak takut apa, Allah sentiasa ada bersama orang orang yang benar dan sabar.

    ReplyDelete
  2. ok bro...gua setuju tindakan lu tak kan balik selagi Malaysia Tak Jadi negara Republik.Lagi pun kat sana lu boleh buat apa lu suka bro.....jadi mat saleh lagi baik kan..........apa hal pulak nak balik.nanti bila mana mak bapak lu meninggal lu mintak sedara mara lu antar jenazah mereka pada lu........pasal lu tak kan balik Malaysia......apamacam..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog