Friday 7 November 2014

10 Aksesori Melancong Yang Berguna Untuk Pelancong!


Pejalanan ke negara lain boleh dikatakan satu proses yang memenatkan. Jadi, bagaimana cara untuk anda lebih selesa dan tidak tertekan? Berikut adalah 13 aksesori yang boleh dikatakan membantu anda lebih selesa malah tidak masuk dek akal.






Slot Flop Sandals - Woaa.. kreatif kan. Tak payah nak susah payah bawak dompet pun, selit dalam tu je. Kalau kena ragut ke rompak ke atleast ada duit lebih dalam sandal. Perompak pun tak tahu. haaa



Scooter Suitcase - Tidak tahu mahu katakan apa pada aksesori ini tapi unik dan terlalu kreatif. Mungkin pelancong tertekan kerana perlu membawa bagasi mereka ke hulur hilir, jadi dengan ciptaan baru ini, anda dapat mebawa bagasi ke mana sahaja malah bagasi anda selamat di sisi anda. Cool!



Tugo Cup Holder - Wah sangat mudah, tidak perlu pegang tetapi hanya letak di bagasi sahaja.  Aksesori memudahkan anda meletakkan kopi yang digantung di antara pemegang bagasi, malah memastikan tahap cawan tersebut stabil untuk elakkan tumpahan.



Brief Safe - Ini apa pulak?  Jangan salah faham ye dengan gambar ni, Benda ni sebenarnya beg yang membolehkan anda menyimpan barang-barang yang berharga. Cuma gambar tu jelah buat takde mood makan sikit.. haha!



Cabin Pillow - Mungkin berada di atas kapal terbang sukar untuk anda mendapatkan tidur yang selesa melainkan anda duduk di business class. Jadi, ciptaan cabin pillow ini memudahkan anda malah anda dapat rehatkan kepala dengan selesa. Walaubagaimanapun, jika dilihat dengan jelas, anda kelihatan seperti memeluk tong sampah instead memeluk bantal.



Ostrich Pillow - Pelik pulak tengok bantal ni. Keunikan pada bantal ini ialah bantal ini memberikan rehat di maha sahaja berada. Bantal ini dipakai pada kepala anda dan hanya tinggalkan ruang kecil bagi anda bernafas. Kau nak tidur masa study pun boleh dengan benda ni. Thumbs up!



B-Tourist Strip - Jika anda mahu mengelak daripada pelanggan lain, mungkin ini penyelesaiannya. Ianya memberi privasi malah bila dilihat dari tepi seperti tingkap di sekeliling kepala supaya seatmate di sebelah tidak melihat malah mengganggu anda. Pendek cerita, untuk orang anti sosiall



Laptop Snood-Hood - Ini pun lebih kurang je. Jika anda memerlukan privasi semasa bekerja menggunakan laptop, anda tidak boleh mendapat benda lain yang lebih baik daripada ini. Ianya sangat privasi sehingga orang lain tidak dapat melihat apa sahaja perkara dan rahsia yang anda simpan malah sedang lakukan di komputer riba. Nak tengok toottt pun orang tak tahu.. haaa



Face-kini - Ingin bercuti di pantai tetapi tidak sanggup dengan sinaran menteri. Ini penyelesaiannya, face-kini bertindak untuk meleindungi wajah daripada terkena sinaran matahari, anda hanya perlu menutup keseluruhan wajah dan hanya terdapat ruang kecil untuk mulut dan mata. Dah sebijik macam perompak.



Upright Sleeper - Tidur dalam keadaan kepala tegak tanpa terlentok, itulah Upright Sleeper. Melihat pada gambar, alat ini seperti menyeksa leher dan kepala jee, malah, patut atau tidak digunakan di khalayak ramai?

sumber


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog