Tuesday 27 January 2015

Rupa Sebenar Sungai Suci Di India Yang Sangat Mengejutkan!


Jika ditanya tentang sungai suci di India, masyarakat hindu pasti akan mengatakan ianya adalah sungai Gangga. Sungai ini dianggap sebagai sungai suci oleh para penganut agama Hindu di India, mereka percaya jika seseorang itu mandi di sungai ini, maka mereka akan mendapat pengampunan dosa dan akan memudahkan dalam mendapatkan keselamatan. Beberapa tempat suci sepanjang sungai Gangga adalah Haridwar, Allahabad dan Benares. Ramai masyarakat Hindu yang datang dari tempat jauh ke sungai ini untuk menghanyutkan abu jenazah, yang mereka yakini roh si mati akan di hantar ke Syurga.


Namun tahukah anda di sebalik itu semua jika anda berkunjung ke tempat ini anda akan melihat pemandangan yang sangat ngeri dan seram. Sampah terkumpul di mana-mana, bahkan diantara timbunan sampah sungai tersebut terdapat bangkai manusia yang memang sengaja dihanyutkan di sungai Gangga. Pada kes-kes kematian tertentu, jenazah penganut agama Hindu di India tidak di tanam tetapi di hanyutkan di sungai Gangga, potongan tubuh manusia dan tulang ditemui di tempat ini, dan menjadi santapan anjing.

Tidak hanya itu, sangai ini juga digunakan oleh masyarakat hindu untuk mandi, buang hajat dan sebagainya. Di tempat mereka mandi tidak jauh dari tempat tersebut kadang-kala ada tengkorak manusia yang sedang dimakan burung atau anjing, sebuah pemandangan yang sangat menjijikkan. Keadaan tersebut semakin diburukkan lagi dengan adanya lembu yang berkeliaran di mana-mana untuk memakan sampah yang hanyut dibawa oleh arus air sungai Gangga.




1 comment:

  1. Masih ingat filem pembuat roti canai di india...kain basahan buat tutup roti....ammmmaaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog