Monday 24 November 2014

Scha Al Yahya Sedih Apabila Lara Alana 'Diusik'





Hati ibu mana yang tidak kecewa, sedih dan pilu apabila anak sendiri dikritik dan di’usik’ tanpa sebarang sebab. Tindakan Scha Al Yahya yang sering berkongsi gambar anaknya, Lara Alana di laman sosial mendapat kecaman daripada sesetengah pihak. Niat untuk berkongsi kebahagiaan yang sedang dikecapi disalaherti oleh orang lain. Kesian juga dengan Lara Alana. Kecil lagi tapi sudah ada yang tidak menyukainya. Apalah yang kanak-kanak kecil ini tahu.
Berikut luahan hati Scha Al Yahya mengenai isu ini:
Macam mana boleh timbul saya dan Awal cuba cari publisiti serta mengeksploitasi Lara, sedangkan pengikut kami lebih ramai? Untuk pengetahuan semua, Instagram dan Facebook Lara adalah jurnal untuk kami berkongsi perkembangan anak dengan peminat.
Ramai juga selebriti buka akaun laman sosial untuk anak mereka, bahkan yang bukan artis lebih ramai berbuat demikian. Bagi saya, apa yang kami buat tidak salah selagi gambar yang dikongsi benda elok dan bagus. Jadi kenapa pula ia perlu dipertikai dan jadi isu?
Saya sedih apabila Lara sering ‘diusik’. Saya tak sangka ada segelintir manusia yang dengki dan tidak boleh tengok orang lain bahagia. Meskipun kecewa dengan apa yang berlaku, saya ambil pendekatan bertenang.
Saya selalu ingatkan diri, jangan ambil pusing dengan apa orang cakap dan ia sedikit sebanyak dapat mengurangkan tekanan. Yang suka mengutuk, biarlah mereka dengan dunia mereka. Yang penting, saya dan Awal gembira dengan kurniaan Allah terhadap kami.
Benda sebegini tak perlu dilayan. Lagipun ramai sayang lara dan selalu mendoakan kami. Apabila difikirkan semula, ramai juga gembira dan terhibur dengan kewujudan Instagram dan Facebook Lara.
awal dan scha

Sudah-sudahlah tu mendengki. Kebahagiaan orang lain sepatutnya kita sama-sama tumpang gembira dan sokong. Bukan dengki tak putus-putus.


sumber: Beautifulnara.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog