Wednesday 26 November 2014

(8 GAMBAR)Kanak-kanak Lelaki Ini Menjadi Ikon Fesyen Di Internet!


Kebanyakan kanak-kanak berusia lima tahun suka bermain pakaian secara rawak menggabungkan pakaian untuk mencipta pakaian ultra-aneh, tetapi Alonso Mateo tidak main-main seperti itu.

Kanak-kanak lelaki ini gemar pakaian yang paling sempurna, tersenyum dengan penuh karisma dan bergaya dengan selamba seolah dia seorang model lelaki yang berpengalaman. Hampir setiap gambar dia disiarkan dalam laman sosial seperti Instagram dan Facebook menjadi viral, dan gayanya pula menjadi inspirasi penggemar fesyen.

 Beribu-ribu peminat yang melihat beliau setiap foto dan memuji rasa fesyen Alonso tetapi ada yang berfikir ia terlalu awal untuk umurnya dan dia harus dibenarkan untuk menikmati zaman kanak-kanak normal. 

Ibunya, Luisa Fernanda Espinosa, penggaya bebas dari Laguna Beach, California, berkata, dia tidak pernah memaksa Alonso meminati fesyen dan baju-baju yang bergaya. 

"Saya akan meletakkan selendang atau Beanie kepadanya dan dia suka. Selepas beberapa ketika, apabila dia hampir 3 4, dia mula meminta saya untuk memakaikannya sut dan tali leher!" beritahu Luisa kepada pemberita berita. 

Kerjaya beliau sebagai bintang Internet bermula selepas Luisa muat naik beberapa gambar anaknya dalam Instagram dan mendapat sambutan luar biasa dari masyarakat. Beliau sentiasa menambah gambar baru, dan hari ini akaun beliau mempunyai lebih 130,000 pengikut. Akaun Alonso sendiri mempunyai puluhan peminat-halaman di laman web seperti Instagram dan Facebook. 

"Saya suka baju, kasut dan cermin mata hitam. Saya suka untuk berpakaian seperti ayah saya, kerana dia mempunyai baju-baju yang menarik " kata Alonso Mateo kepada The Cut. Untuk mencari pakaian yang sempurna, dia dan ibu bapanya pergi mendapatkannya di kedai-kedai di jenama besar seperti Little Marc Jacobs, Crewcuts, Pakaian Amerika, Dior, Kitson Kids, Gucci, Stella McCartney, Bon Point, H & M, Dolce & Gabanna atau Sasaran. 

Setiap pagi sebelum ke sekolah, dia dan Alonso pergi ke bilik pakaian peribadinya dan memilih pakaiannya. Dia seorang yang memutuskan apa yang dia mahu untuk pakai, tetapi maknya sentiasa ada untuk menawarkan nasihat dan memastikan pakaiannya masuk akal. Kanak-kanak itu menjadi begitu terkenal sehingga kadang-kadang apabila mereka keluar, ada peminat yang menunggu untuk mengambil gambarnya.

"Saya tidak tahu jika ia adalah kerana dia anak tunggal dan dia dikelilingi oleh ramai orang dewasa yang dia jenis mahu meniru apa yang semua orang di sekelilingnya memakai?" Kata ibu Luisa Fernanda tentang keghairahan Alonso untuk pakaian dewasa. "Saya tidak fikir dia benar-benar nampak dia fesyen ke hadapan. Dia terlalu muda. "







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog