Thursday 3 July 2014

Remaja maut overdose kafein sebelum majlis graduasi

Logan Stiner, 18, died May 27 after overdosing on caffeine, according to a coroner's report.
Remaja Ohio yang pitam hanya beberapa hari sebelum tamat pengajian meninggal dunia akibat berlebihan kafein, menurut autopsi.

Logan Stiner, 18, ditemui mati di tingkat rumahnya di LaGrange sekitar 11 pagi pada 27 Mei.

Saudara Stiner mendapati dia berbaring di atas lantai.

"Dia di atas lantai dengan tidak sedarkan diri. Saya tidak tahu berapa lama dia telah baring di sini, "kata adik dalam panggilan 911.

Pada mulanya, pihak berkuasa percaya kematian Stiner adalah kerana sebab-sebab semula jadi, Chronicle Telegram mulanya melaporkan.

Pada hari yang sama, ibunya, Katie Stiner, mendapati beg serbuk kafein di dalam rumah. Ia mengambil masa untuk melakukan bedah siasat untuk dikaitkan dengan serbuk dadah Stiner, menurut Chronicle Telegram.

Lorain County Koroner Dr Stephen Evans berkata Stiner didapati dengan lebih daripada 70 mikrogram kafein setiap mililiter darah di dalam sistemnya - 20 mikrogram lebih daripada apa yang dianggap dos maut.

Tidak jelas mengapa Stiner telah mengambil serbuk kafein, tetapi dia adalah seorang ahli gusti yang berjaya sekolah tinggi dan pernah memberitahu ibunya dia telah mengambil beberapa jenis bahan "pra-senaman", Newser melaporkan.

Tidak lama sebelum kematiannya, Stiner dipilih Prom Raja Keystone High School. Dia merancang untuk belajar kejuruteraan kimia di Universiti Toledo.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog