Wednesday 2 July 2014

'Askar' diselamatkan dengan bantuan CPR

Anggota bomba di Columbia, SC, baru-baru ini telah menyelamatkan seekor kuing daripada kebakaran rumah dan dihidupkan semula dengan CPR.

Pekerja-pekerja penyelamat menggunakan topeng oksigen haiwan kesayangan orang ramai yang didermakan kepada jabatan itu, dan ia juga telah membantu menyelamatkan beberapa haiwan, saluran itu berkata.

Kucing yang dinamakan "Askar," telah diselamatkan dari api tersebut dan menerima tekanan dada dan oksigen, mengikut stesen. Dia sedar semula selepas beberapa minit.

"Saya menghargai semua yang anda lakukan," pemilik Askar itu memberitahu penyelamat.

Peralatan penyelamat haiwan peliharaan Columbia datang melalui derma kepada Wag'N 02 Fur Life. Menurut laman web itu, haiwan peliharaan, tidak seperti manusia, selalunya tidak cuba untuk lari dari kebakaran. Malah, mereka mencari tempat bersembunyi di dalam. Ini menyebabkan mereka terdedah kepada kelemasan.

Yang Wag'N 02 program Fur Kehidupan kini telah membekalkan 6,200 kit topeng oksigen haiwan untuk lebih daripada 2,925 api dan jabatan EMS, laman web ini dianggarkan.

Menurut Binatang MD, ia adalah lebih baik untuk mendapatkan kucing anda bantuan dari doktor haiwan jika masalah pernafasan timbul. Jika pertolongan segera diperlukan, memberi semburan udara yg pendek dengan menghembuskan setiap empat atau lima saat melalui hidung kucing smbil mulutnya ditutup, laman web ini mengarahkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog