Tuesday 1 July 2014

Remaja perempuan tolak lamaran berkahwin maut dibakar hidup-hidup

Pakistan Marriage tragedy
Lahore - Seorang remaja perempuan mati di Pakistan selepas disimbah petrol dan dibakar hidup-hidup oleh seorang lelaki yang mahu mengahwininya tetapit telah ditolak, kata polis hari Ahad.

Ia adalah pembunuhan kedua kejam di wilayah Punjab Pakistan, dalam masa beberapa hari, selepas seorang gadis berusia 17 tahun dan suaminya yang berkahwin tanpa persetujuan keluarga telah dibunuh oleh saudara mara mereka sendiri.

Insiden terbaru berlaku Sabtu di sebuah kampung yang merupakan sebahagian daripada bandar Toba Tek Singh.

Sidra Shaukat, 18, berada di rumah tanpa ibu bapa ketika Fayyaz Aslam, 22 tahun memasuki rumahnya, menyimbah beliau dengan petrol dan membakar beliau, beritahu seorang pegawai polis kepada AFP.

"Dia dibawa ke hospital tempatan yang merujuk beliau ke hospital utama tetapi dia meninggal dunia sebelum sampai ke sana," kata Akram.

Aslam telah ditangkap dan kes yang didaftarkan terhadapnya.

"Budak lelaki itu mencintai gadis itu dan juga telah menghantar lamaran untuk mengahwininya, tetapi telah ditolak oleh keluarganya," kata Akram.

Bapa Sidra itu, Shaukat Ali, mengesahkan pembunuhan itu dan menuduh Aslam mengganggu anak perempuannya.

"Dia mengganggu anak perempuan saya - semalam dia datang pada sebelah petang dan mengugut akibat buruk selepas kami menyuruhnya untuk tidak datang lagi," Ali memberitahu AFP.

Seorang lagi remaja, Maafia Bibi, 17, dan suami berusia 31 tahun beliau Muhammad Sajjad telah dibunuh oleh bapa Bibi, dua bapa saudara beliau, datuk dan ibu pada malam Khamis kerana berkahwin tanpa restu mereka di bandar Daska.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog