Friday 4 July 2014

"Hubungi suami saya, saya baru bunuh anak saya"

Seorang wanita yang memandu di South Florida telah berjaya menyelamatkan nyawa bayi berusia 3 bulan apabila dia memberhenti keretanya selepas melihat bayi itu berbaring di atas tanah berhampiran terusan.

Ibu bayi tersebut berdiri dengan pakaian yang basah lencun berhampiran kanak-kanak itu dan memberitahu wanita itu: ". Panggil suami saya. Saya telah membunuh bayi saya," menurut satu afidavit polis.

Ibu, Inakesha Armour, telah didakwa membuang anaknya ke dalam terusan di Miramar dan meninggalkannya tenggelam di dalam air selama beberapa minit, afidavit itu berkata.

Armour telah tertekan dan tidak stabil untuk beberapa bulan, menurut dokumen itu, dan tidak cuba untuk membantu anaknya semasa saksi terburu-buru cuba membantu.

Maureen Brown, pemandu pertama yang memberhentikan kenderaan, memanggil 911 dan cuba untuk melakukan CPR pada bayi tersebut. Anak itu diaporkan dalam keadaan kritikal di Hospital Joe DiMaggio Kanak-kanak pada Rabu, lapor Sun-Sentinel.

Armour merampas telefon bimbit dari Brian Jean, seorang lagi pemandu yang memberhentikan kenderaan. Dia kemudiannya terdengar Armour berkata: "Saya telah lakukannya sekali lagi, awak perlu datang ke sini," menurut afidavit itu. Ia kemudiannya diketahui bahawa dia sedang bercakap dengan suaminya.

Ibu itu tidak membuat sebarang usaha untuk membantu Brown, yang sedang melakukan CPR, menurut kenyataan saksi dalam afidavit itu.

Suami Armour ini, Conlan Armour, tiba dan memberitahu polis bahawa isterinya telah baru-baru ini cuba mencederakan bayi.

Dia memberitahu polis bahawa lebih daripada sebulan yang lalu isterinya telah memberi ubat batuk dewasa kepada anaknya. Katanya, beliau mendapat tahu mengenainya apabila dia kembali ke rumah mereka untuk melihat Armour bertengkar dengan ibunya, yang menangis dan bertanya mengapa dia mahu mencederakan bayi, menurut afidavit itu.

Kenyataan bersumpah pegawai mengatakan bahawa Armour kemudiannya membuang anaknya di dalam saluran dan meninggalkan dia dalam air sehingga wajah bayi itu betukar kebiruan.

Afidavit itu kata Armour memberitahu polis dia disahkan menghidap kemurungan selepas bersalin dan bahawa "dia telah berfikir tentang melakukan kemudaratan kepada mangsa setiap hari." Armour juga menunjukkan simptom cubaan membunuh diri, kata polis.

Dia juga mengaku cuba menyuap bayinya dengan ubat batuk dan cuba untuk melemaskan dia dengan bantal di dalam bilik tidur sehingga ibunya campur tangan untuk menghalang, mengikut rekod polis. Bayi itu dirawat di sebuah hospital dalam kejadian itu juga.

Pihak berkuasa menuduh wanita itu dengan dua tuduhan cubaan membunuh yg dirancang terlebih dahulu, mengikut rekod dari pejabat Broward County Sheriff.

Percubaan untuk menghubungi Armour tidak berjaya dan ia tidak jelas jika dia mempunyai seorang peguam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog