Saturday 15 November 2014

10 Tanda Lahir Yang Paling Pelik Dan Aneh!

Tanda lahir merupakan tompokan tertentu pada kulit bayi yang berbeza-beza bentuk, warna, dan tekstur. Tanda lahir boleh terhasil daripada pigmentasi atau saluran darah yang tidak normal. Kebanyakan orang dilahirkan dengan tanda lahir. Ada yang menghilang semakin kita meningkat dewasa, ada juga yang kekal. Selalunya tanda lahir bentuk tompokan adalah normal. Ada yang dilahirkan dengan tanda lahir yang unik. Nak tengok? Jomm

Pada pandangan pertama, lelaki ini kelihatan seperti dia adalah separuh manusia, separuh serigala, tetapi melihat dengan teliti dan anda akan melihat bahawa ia sebenarnya adalah satu tanda lahir yang sangat besar dan berambut. Zhang Hongming dari Chongqing, tenggara China, digelar "cimpanzi." Beliau merayu kepada doktor untuk membantu dalam menyingkirkan rambut yang tebal hitam yang meliputi sebahagian daripada tubuhnya.

Lelaki itu mempunyai tanda lahir yang jarang berlaku yang juga meliputi sebahagian besar badannya. Tanda lahir tersebut dilihat pada tidak lebih daripada 3 peratus daripada penduduk dunia.



Bagi Connie Lloyd yang berusia dua tahun, tiada apa yang lucu tentang mempunyai terang merah "hidung badut ini." Dilahirkan dengan tumor benigna yang tumbuh untuk menutup hidung, dia mendapat ejekan kejam dan diberitahu bahawa keadaannya itu tidak dapat disembuhkan. Walau bagaimanapun, gadis kecil yang pemalu itu mempunyai sebab untuk tersenyum semula selepas pakar bedah berjaya melepasi kemungkinan dan membuang tanda lahirnya.




Seorang budak lelaki yang digelar "budak penyu" kerana pertumbuhan tanda lahir seperti cengkerang di badannya akhirnya bebas daripada tanda lahir ini terima kasih kepada pakar bedah British. Little Didier Montalvo mengalami Congenital Melanocytic Nevus, yang bermakna tahi lalatnya berkembang dengan begitu besar sehingga hampir meliputi keseluruhan belakangnya.

Kanak-kanak berusia enam tahun yang berasa dari Colombia itu sering diusik dan dilarang daripada pergi ke sekolah kerana ketumbuhan di belakang badannya.

Ibunya, Luz, tidak mampu membayar untuk pembedahan untuk membantu menghilangkan tanda lahir itu daripada anaknya. Walau bagaimanapun, apabila pakar bedah plastik Neil Bulstrode, dari Great Ormond Street Hospital di London, mendengar tentang nasib kanak-kanak itu, dia dan pasukannya terbang ke Bogotá untuk menjalankan pembedahan pada dia. Mereka akhirnya berjaya membuang tahi lalat itu dengan satu siri cantuman kulit.



Doktor telah merawat seorang kanak-kanak dengan tanda lahir yang besar di wajahnya.. dengan menanam tanduk di dahinya. George Ashman, 5, dilahirkan dengan cacat cela merah terang pada dahi dan ibunya Karen, 33, khuatir jika dia akan bertahan seumur hidup dengan dibuli. Jadi, apabila dia berusia 4 tahun, George telah menjalani prosedur pembedahan untuk meregangkan kulit 'normal' pada dahinya sehingga tanda lahirnya boleh dikeluarkan dan ditutup dengan tisu.

Doktor memasukkan dua pengembang tisu di bawah kulit, yang secara beransur-ansur mengembung sehingga mereka kelihatan seperti dua tanduk.. Selepas empat bulan implan telah dikeluarkan dan cacat cela telah dipotong, membolehkan kulit baru dijahit bersama-sama, meninggalkan hanya parut di dahinya.

Dalam tempoh empat bulan semasa dia mempunyai tanduk, George telah menerima ejekan kejam dari orang-orang yang melihatnya.



Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun telah membingungkan para medik selepas kulitnya bertukar menjadi seperti gadis "lembu". Sehingga hanya beberapa bulan yang lalu, Li Xiaoyuan mempunyai hanya tanda lahir kecil di belakang beliau.

Walau bagaimanapun, kulit tersebut yang berbulu telah nampaknya berkembang sehingga ia kini merebak ke seluruh bahagian belakang dan mula tumbuh di lengan dan mukanya.

Pakar Bedah Dr. Lou Zhongquan dari Hospital Dermatologi Zhaoqing City percaya bahawa anak muda itu mengalami penyakit keturunan yang jarang berlaku menyebabkan tahi lalat biasa di luar kawalan.



Tanda lahir ketumbuhan di telinga.




Seorang budak lelaki Cina berusia lapan tahun yang mempunyai tanda lahir yang besar meliputi sebelah mukanya akan menerima pembedahan percuma untuk mengeluarkannya. 

An Qi dilahirkan dengan tanda lahir yang besar, yang meliputi bahagian kanan mukanya. Semakin dia meningkat besar, tanda lahir itu juga turut membesar dan mula tumbuh bulu-bulu tebal yang meliputi separuh muka An. 

Pembedahan Hospital Min Yi Plastik di Changchun kini telah bersetuju untuk mengetepikan bayaran rawatannya. Zheng Xiaoqin, presiden hospital, berkata ia jarang sekali mempunyai apa-apa tahi lalat berbulu yang besar di muka dan An akan melalaui rawatan dalam empat peringkat.





Pada tahun 2010, "lembu suci" Musa dilahirkan di sebuah ladang tenusu di Sterling, Connecticut. Musa dilahirkan dengan unik "tanda lahir" yang kelihatan seperti salib putih di dahinya.




Anjing ini lahir di Jepun dengan corak hati di badannya, The Chihuahua telah lahir pada bulan Mei 2008. Kedai pemilik Emiko Sakurada berkata ia merupakan kali pertama anak anjing dengan tanda-tanda telah dilahirkan daripada seribu yang dia besarkan. Dia tidak mempunyai rancangan untuk menjual anak anjing itu, yang telah dinamakan "Heart-kun."




Corak kucing di belakang kucing.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog