Sunday 17 August 2014

Ketawa ketika disiasat

Foto
Heather dan Tommy
Bali: Remaja Chicago yang didakwa membunuh ibunya ketika mereka bercuti di Bali dilaporkan enggan bekerjasama dengan polis Indonesia.
Menurut laporan media antarabangsa, Heather Mack, 19, dan teman lelakinya Tommy Schaefer, 21, ditahan di balai polis Nusa Dua namun enggan memberi sebarang keterangan kepada pegawai penyiasat.

Heather juga dikatakan selamba ketawa ketika polis cuba mendapatkan keterangan daripadanya. Sebaliknya Heather mahu dia diwakili peguam dari Amerika Syarikat (AS). Pasangan itu ditahan Rabu lalu selepas polis menemui mayat Sheila von Wiese-Mack, 62, disembunyikan di dalam beg pakaian di depan hotel mewah di Bali.
Mereka didakwa menyembunyikan beg berkenaan di dalam sebuah teksi yang diletakkan di perkarangan Hotel St. Regis, Bali pada Selasa sebelum melarikan diri.

Walaupun diikat hubungan sebagai ibu dan anak, Heather serta Sheila dilaporkan selalu tidak sehaluan. Kenalan keluarga itu, Willie Nance berkata, antara Januari 2004 hingga Jun 2013, polis terpaksa datang ke rumah keluarga berkenaan yang terletak di Illinois sebanyak 86 kali berikutan laporan keganasan domestik dan kecurian.

Willie berkata, Sheila menghadapi banyak masalah dengan Heather sejak kematian suami pada 2006.
Menurutnya, dia baru sahaja berbual dengan Heather minggu lalu dan remaja terbabit nampak sedih dan tertekan.

“Saya tidak menyangka dia sanggup melakukan perkara ini,” katanya.
Seorang lagi kenalan keluarga berkenaan, Mark Bacharach menyatakan mereka sudah lama bimbang Sheila dengan Heather, malah pernah mencadangkan agar dia dihalau keluar.

“Heather bergaul dengan golongan bermasalah, namun Sheila tidak sampai hati untuk menghalaunya. “Perwatakan Heather sering berubah-ubah daripada seorang yang sangat baik kepada remaja ganas dan kejam,” katanya.

Sheila dan Heather dilaporkan bercuti di Bali untuk beberapa hari sebelum Schaefer menyertai mereka.

Polis percaya Schaefer melakukan pembunuhan berkenaan selepas bertengkar sehari sebelum itu.

Peguam Heather, Michael Elkin berkata, disebabkan remaja terbabit masih belum disabitkan dengan kesalahan jenayah, dia perlu ditahan.

“Dia dihalang daripada menghubungi peguamnya selepas ditahan dan hanya dibenarkan berbuat demikian beberapa jam lalu.

“Ketika saya berbincang ringkas dengannya, saya dimaklumkan seorang anggota polis berada di dalam bilik berkenaan walaupun saya meminta agar dapat bercakap dengan anak guam saya secara peribadi,” katanya. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog