Sunday 11 January 2015

Perubahan Dari Gadis Jelita Berbikini Kepada Suspek Pengganas Islam 'Most Wanted'!

Gambar menunjukkan dua sisi berbeza Hayat Boumediene, suspek serangan di Vincenne, Paris Jumaat lalu yang mengorbankan 4 tebusan.

TRAGEDI berdarah di Perancis pada minggu lalu membabitkan serangan ke atas pejabat majalah Charlie Hebdo yang meragut 12 nyawa pada Rabu, diikuti drama tebusan di sebuah pasaraya mini Kosher yang terletak Porte de Vincennes, timur Paris pada Jumaat yang mengorbankan 4 tebusan, kini jadi polemik berkaitan ekstremis paling hangat diperkatakan masyarakat dunia.


Meskipun tiga suspek utama yang bertanggungjawab melakukannya berjaya ditembak mati, seorang lagi suspek berjaya meloloskan diri dan kini masih diburu pihak berkuasa Perancis.

Dia adalah wanita jelita bernama Hayat Boumediene, 26, yang didakwa merupakan teman wanita atau isteri suspek yang ditembak mati di pasaraya Kosher, Amedy Coulibaly.


Bagaimana Hayat dapat melepaskan diri mengejutkan banyak pihak namun pihak polis memberi gambaran bahawa wanita ini amat licik, berbahaya dan dipercayai masih berada di Perancis.

Susulan itu, gambar Hayat yang didakwa gemar berbikini sebelum memakai jubah dan jilbab selepas melibatkan diri dalam aktiviti ekstremis bersama Coulibaly mulai tersebar.

Sejauh mana kesahihan gambar ini tak dapat dipastikan, ia memaparkan Hayat yang cuma memakai bikini melingkarkan tangannya pada badan Coulibaly ketika mereka berada di pantai.


Gambar lain yang didakwa diperoleh daripada sumber risikan pula, menunjukkan sisi berbeza Hayat apabila dirakam sedang beraksi menggunakan senjata jenis panah dikenali sebagai crossbow, di samping satu gambar dirinya memakai jilbab bersama Coulibaly dipercayai dirakam sekitar tahun 2010.






Coulibaly diyakini mempunyai kaitan dengan dua beradik yang melakukan serangan terhadap Charlie Hebdo iaitu Cheris and Said Kouachi namun penglibatan Hayat dengan kedua mereka masih disiasat. 


mynewshub.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog