Wednesday 14 January 2015

Syarikat Di Jepun Ini Membenarkan Pekerjanya Membawa Kucing Peliharaan Ke Tempat Kerja!


Di bandar sempit seperti Tokyo, di mana memiliki haiwan kesayangan adalah satu kemewahan dan pangsapuri mempunyai peraturan paling ketat di mana tidak membenarkan haiwan peliharaan. Ia sukar untuk pencinta kucing untuk menghabiskan masa yang berkualiti dengan haiwan kegemaran mereka. 


Sebab itulah sebuah syarikat Jepun telah datang dengan idea yang hebat untuk mendapatkan pekerja untuk berinteraksi dengan haiwan peliharaan lebih kerap - tempat kerja yang dipenuhi dengan kucing! Pejabat Ferray Corporation, sebuah perniagaan penyelesaian internet, penuh dengan sembilan kucing diselamatkan yang dibenarkan untuk berkeliaran bebas sepanjang hari. Kucing adalah begitu mengagumkan bahawa pekerja Ferray melaporkan tahap tekanan ketara turun.

Sudah tentu, membiarkan kucing berlari bebas di tempat kerja yang boleh membawa kesan yang tidak dijangka, dan pejabat Ferray yang tidak terkecuali. Kucing kerap matikan komputer, mengunyah pada kabel LAN, menggaru dinding, mengoyakkan kertas, dan merosakkan kod dengan berjalan di atas papan kekunci. Dan apabila pelanggan melawat premis tersebut, kucing mempunyai tabiat yang buruk melalui beg mereka atau tidur di atas meja mesyuarat.

Walaupun berdepan masalah ini, pekerja mengatakan mereka tidak diganggu oleh kucing pun. Ia seolah-olah bahawa komunikasi pejabat telah meningkat secara mendadak, kerana semua orang seolah-olah tidak boleh berhenti bercakap mengenai kucing. Ia adalah satu topik yang membawa pekerja bersama-sama dan merendahkan tekanan semua orang. Seperti yang anda boleh bayangkan, ia akan datang kepada mustahil untuk merasa kecewa apabila ada kucing comel melepak berdekatan.

Bukan sahaja syarikat itu mempunyai sembilan kucing, tetapi setiap hari adalah Hari Bawa Binatang Anda Bekerja. Pekerja digalakkan untuk membawa haiwan kesayangan mereka sendiri ke pejabat. Dan jika mereka tidak mempunyai haiwan kesayangan mereka sendiri, syarikat itu sebenarnya menawarkan 5,000 yen ($ 42) setiap bulan sebagai 'bonus kucing' kepada sesiapa yang bersedia untuk menerima pakai kucing.

Menariknya, Ferray bukan satu-satunya pejabat di Tokyo dengan dasar peliharaan pelik. Marikh Jepun Limited, sebuah syarikat yang pakar dalam bekalan haiwan peliharaan, juga menggalakkan kakitangannya untuk membawa haiwan kesayangan mereka untuk bekerja. Ia juga memberi manfaat seperti cuti, gaji takziah dan meliputi kos pengebumian dalam hal kematian haiwan kesayangan.

Ferray sebenarnya mengakui bahawa kualiti yang paling penting bahawa mereka mencari calon dalam pekerjaan adalah cinta kucing! Sudah tentu, mereka meminta kemahiran asas dan pengalaman juga, tetapi jika anda tidak suka haiwan, anda mempunyai banyak peluang untuk mendapat diupah.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog