Tuesday 13 January 2015

Senarai Tweet Eric Paulsen Yang Dilihat Seperti Menghina Agama Islam


Sebentar tadi, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty Malaysia, Eric Paulsen yang mendakwa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mempromosikan fahaman ekstrem setiap Jumaat telah ditahan pihak polis di Brickfields, Kuala Lumpur.
Sebenarnya, jika dilihat kepada bentuk-bentuk tweet yang dikeluarkan oleh Eric sebelum ini, apek berkenaan sepatutnya sudah lama dahulu ditahan di bawah Akta Hasutan atau dipanggil untuk memberikan keterangan kepada pihak berkuasa.
Ayat-ayat menyindir Islam dan agensi kerajaan berkaitan Islam semacam lawak jenaka untuk apek berkenaan.
Penasihat Majlis Agama Islam Johor yang bekas Mufti negeri itu, Datuk Nooh Gadut digelar sebagai taliban, suara ulamak dan mufti disamakan sebagai menyalak, soal halal haram dalam Islam pun jadi bahan tweet apek terbabit.
Ketua Polis Negara pun tidak terlepas dari kegilaan apek itu.
Persoalan sekarang, mengapa apek seperti ini dibiarkan bercakap sesuka hati untuk tempoh yang lama?
Itu baru tweet, belum masuk bahagian kata-katanya di ceramah politik.
Tidak tahu di mana pendirian apek ini sebab perjuangan PAS untuk menegakan hudud pun dikutuknya… nampak macam kebencian apek itu terarah kepada Islam dan bukan hanya parti politik tertentu.
Situasi melibatkan Eric Paulsen ini memperlihatkan satu perkara sahaja yakni perangai dan mulut orang camni sampai dah jadi barah baru hendak kita hendak bertindak.
Semalam ketika Mynewshub mula-mula melaporkan kenyataan Eric, penulis ada memberikan satu perumpamaan seperti berikut;
Anjing kalau menyalak dan kita lari…dia akan naik syeh dan kejar kita serta gigit kita…kalau kita lawan balik…anjing tu yang akan lari….apek camni pun sama jugak… kalau pihak berkuasa berdiam diri dan melarikan diri…dia akan berterusan kejar dan menggigit pihak berkuasa serta anggota masyarakat…cuba sergah balik sekali… tengok setakat mana keanjingan apek ni…
Betul tak apa yang Satu Hala cakap?
Bila kecoh pasal isu Jakim tu aje, apek ni bertindak memadam tweetnya… baru sergah sikit…
Nasihat penulis…. jangan tunggu lama-lama … nanti lama-lama apekkkkk makin gian…
Kanser yang dirawat pada tahap satu adalah tahap di mana pesakitnya berpeluang hidup… kalau dah masuk tahap 4… memang susah.
Kalau dilihat pada senarai tweet sebelum ini…rasanya ni dah terlajak ke ‘tahap 5′ baru hendak bertindak.
Oleh: Satu Hala
sumber:mynewshub.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog