Tuesday 23 December 2014

Kondominium Pencakar Langit Mewah Di Singapura Tawar Kemudahan Parking Di Balkoni Rumah!


Hamilton Scotts, sebuah kondominium apartmen bertaraf tinggi di Singapura, menawarkan penduduknya kemewahan dalam segi tempat letak kereta - sebuah garaj dua kereta individu yang terletak di dalam setiap apartmen! Dinding kaca memisahkan garaj dari ruang tamu, yang menawarkan pemandangan indah kereta mahal mereka dari sofa.


Sistem ini adalah agak mudah - apabila penduduk memasuki bangunan itu, mereka perlu meletakkan kereta mereka di dalam aci lif kaca. Lif itu yang kemudian menaikkan kenderaan sehingga ke kondo dan diletak dalam bekas kaca yang boleh dilihat dari ruang tamu.

Walaupun Hamilton Scotts Kondo terdapat 30 tingkat dan berpuluh-puluh ribu meter persegi ruang, ianya tidak cukup untuk membina sebuah tempat letak kereta berbilang tingkat untuk penduduk. Berhadapan dengan cabaran ini, pasukan arkitek dan jurutera yang bertanggungjawab bagi pembangunan datang dengan sesuatu yang jauh lebih baik.



"Ia bukan hanya tempat letak kereta," jelas Ketua Pegawai Eksekutif firma pembangunan hartanah KOP Hartanah. Ia adalah, sememangnya, satu cara yang inovatif untuk menggunakan kereta mahal sebagai sebahagian daripada hiasan rumah. Reka bentuk yang unik membolehkan pemilik kereta super untuk mempamerkan harta benda berharga mereka, dan bukannya menyembunyikan mereka jauh di garaj bawah tanah. Hamilton Scotts merupakan bangunan pertama di dunia untuk menawarkan sistem canggih tempat letak kereta.


Selain daripada garaj langit, bangunan itu juga akan menawarkan ciri-ciri mewah lain seperti gimnasium, bilik persidangan, jakuzi dan kolam luar. Satu unit tunggal boleh kos mana-mana antara $ 9400000 untuk $ 23.500.000. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog