Thursday, 22 January 2015

Dato Vida Masih Positif Walau Dikritik Banyak Pihak



Pengiklanan produk Qu Puteh kepunyaan Dato Seri Dr. Hajah Vida di AJL29 baru-baru ini telah berjaya mencuri perhatian jutaan yang menonton program ini. Walaupun kebanyakan mereka melahirkan rasa meluat (seperti Chef Wan yang menutup TV), namun tujuan asal pengiklanan ini untuk mengukuhkan jenama Qu Puteh ternyata berhasil. Di mana-mana sahaja, tak kira laman sosial atau di kedai kopi, semua orang sibuk bercakap tentang Qu Puteh sambil membuat aksi gaya tangan di wajah mereka. 



Bersuara menerusi akaun Instagramnya, Dato Seri Dr. Hajah Vida menulis kata-kata yang cukup bermotivasi untuk tatapan semua terutama yang melahirkan rasa jelak dengan iklan melampau Qu Puteh. Tulis beliau:-

I cant tell the key of success, but the key to failure is trying to please everyone… Kita punya citarasa yang berbeza, kita punya interest yang berbeza, walau kita sesama manusia… Bak kata orang, rambut sama hitam, tapi hati masih lain-lain… Selamat pagi semua.. Semoga hari ini lebih baik dari semalam..

Sedikit fakta mengenai pengasas produk Qu Puteh ini. Beliau pernah kehilangan anak-anak akibat kebakaran yang melanda rumahnya. Dato Vida juga pernah menjadi ibu tunggal selama bertahun-tahun dan membesarkan anak secara berseorangan sebelum telah berkahwin semula. Difahamkan juga, Dato Vida merupakan seorang usahawan jutawan wanita dengan syarikatnya, Vida Beauty Sdn Bhd mempunyai ratusan pekerja.


Apa pun, strategi pemasaran Qu Puteh di AJL29 ternyata berhasil dan berkesan apabila sehingga ke hari ini masih ramai yang bercakap tentangnya. Semoga jualan Qu Puteh mencatatkan perkembangan yang hebat selepas ini. Tahniah Dato Seri Dr Hajah Vida. Bangga melihat ada usahawan wanita Melayu yang sehebat ini. Cuma kalau nak taja lain kali mungkin boleh fikirkan strategi ‘branding’ yang lebih lembut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog