Semua ini gara-gara status seorang pelayar internet yang bertindak memuatnaik gambar seorang pekerja kaunter Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Hulu Langat yang dikatakan melayannya dengan kasar dan tidak mesra.
Wanita itu menceritakan dia mewakili neneknya pergi JKM untuk permohonan menyambung bantuan bulanan daripada badan itu.
Tidak pernah berurusan dengan JKM, wanita itu bertanyakan petugas kaunter terbabit. Namun pertanyaannya dijawab acuh tak acuh oleh pertugas terbabit sehingga dia berkata 'itu bukan masalah kami di JKM'.
Reaksi petugas itu menyebabkan wanita terbabit berang dan bertindak mengambil gambar dan menyebarkannya ke laman internet.
Tindakan wanita itu mengundang perbahasan di kalangan pelayar internet dan rata-rata mereka mengutuk petugas kaunter JKM itu.
Namun perbahasan itu meleret-leret, sehingga menyaksikan penjawat awam yang lain turut dikritik pelayar internet.
Masing-masing menyifatkan penjawat awam pemalas dan tidak cekap dalam menjalankan tugas.
Malah ada yang mempersendakan mereka dengan berkata penjawat awam hanya tahu minta bonus tapi enggan meningkatkan kuali kerja mereka.
No comments:
Post a Comment