Friday 26 September 2014

Apple Tarik Semula Kemaskini ios 8.0.1 Serta Merta


Seorang peminat Apple menunjukkan iPhone 6 yang berjaya dibeli baru-baru ini

Beberapa hari yang lepas, Apple telah melepaskan kemaskini terbaru iOS 8 versi 8.0.1 kepada pengguna seluruh dunia.Namun setelah beberapa hari mereka membuat keputusan menarik balik kemaskini tersebut apabila mendapat laporan terdapat banyak masalah dihadapi pengguna selepas mengemaskini telefon pintar mereka dengan versi terbaru tersebut.


Ini kali pertama Apple menarik balik kemaskini dari Stor Aplikasi mereka kerana masalah yang timbul.Antara masalah yang dihadapi ialah telefon pintar tidak dapat mengesan rangkaian,pengesan cap jari tidak memberi respon dan juga masalah bateri yang teruk.Semua masalah ini dihadapi oleh pengguna model telefon pintar baru mereka iaitu iPhone 6 dan iPhone 6 Plus yang dilancarkan baru-baru ini.


Seorang wakil Apple berkata
"Kami telah menerima laporan berkenaan masalah dihadapi pengguna yang mengemaskini peranti dengan iOS 8.0.1.Kami sedang berusaha menyiasat laporan tersebut dan bakal memberikan informasi terkini secepat mungkin.Dan buat masa ini kami terpaksa menarik balik kemaskini iOS 8.0.1"
Sebuah laman sesawang berpengkalan di Eropah iaitu ZDNet telah menyiarkan beberapa laporan dari pengguna telefon pintar tersebut berkenaan masalah ini. Kebanyakan laporan didapati masalah ini tertumpu di United Kingdom dimana mereka sudah melakukan percubaan dan ternyata benar masalah rangkaian tidak dapat dikesan muncul pada peranti iPhone 6 selepas dikemaskini ke i0S 8.0.1.



ZDNet juga telah memberikan tutorial kepada pembaca mereka untuk kembali ke iOS 8 yang asal supaya masalah tidak berulang dan ternyata ia berkesan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog