Saturday 14 December 2013

Lelaki filipina jalani pembedahan kosmetik kerana Superman








Herbert Chavez, seorang peminat Superman dari Filipina begitu meminati Man of Steel sehinggakan dia sanggup menjalani beberapa siri pembedahan kosmetik supaya dia kelihatan serupa dengan hero pujaan ramai tersebut.

Herbert, 35 telah mengubah wajah asalnya secara dramatik untuk menyerupai Superman. Pembedahan pertama yang dibuat oleh Herbert ialah pada tahun 1995, dan seterusnya beberapa pembedahan lagi untuk membesarkan dan membentuk lekuk dagu, memancungkan hidung, suntikan silicon untuk bibir yang penuh dan beberapa lagi perubahan pada badannya untuk menyerupai watak Superman itu.

Herbert yang bekerja sebagai pelatih untuk peserta ratu cantik, juga memiliki sejumlah memorabilia Superman, termasuk patung saiz hidup, figura aksi, kostum, komik dan pelbagai lagi barangan Superman.

Seorang pakar psiakatri mengatakan Herbert berkemungkinan mengidap Body Dysmorphic disorder, iaitu satu penyakit mental di mana seseorang tidak boleh berhenti memikirkan mengenai ketidaksempurnaan pada penampilannya. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog