Thursday 11 December 2014

Kisah Gadis Yang Membalas Dendam Kepada Lelaki Yang Pernah Membulinya Semasa Dia Gemuk



Selepas hampir sepuluh tahun menunggu, Louisa Manning minggu lalu berjaya membalas dendam ke atas seorang lelaki yang pernah memanggilnya 'manbeast' semasa dia  remaja.

Wanita berusia 22 tahun itu telah menyertai reunion  dengan bekas rakan sekelas di sebuah Universiti Krismas Ball. 

Louisa telah mengalami banyak perubahan sehingga pemuda itu tidak mengenalinya dan menjemputnya untuk makan malam bersama.

Tetapi Cik Manning yang bersetuju untuk makan malam bersama tidak muncul pada masa yang dijanjikan sebaliknya beliau meminta pelayan untuk menyerahkan kepada jejaka itu sekeping gambarnya semasa remaja beserta sekeping nota.
Surat itu, yang kemudiannya beliau upload dilaman sosial berbunyi:- 
'Hey saya minta maaf tidak dapat hadir pada malam ini.
'Ingat semasa tahun 8, semasa saya gemuk dan kamu mengutuk dengan kegemukkan saya? Tidak ingat? Tapi saya ingat.. Saya menghabiskan tiga tahun dengan diet dan hanya makan epal setiap hari. Saya telah mengambil keputusan untuk tidak makan malam.
'Ingat monobrow yang anda mengejek? Kaki berbulu yang anda jijikkan? Ingat bagaimana setiap hari selama tiga tahun, anda dan rakan-rakan anda memanggil saya manbeast? '
Beliau menambah bahawa lelaki itu menyifatkan dirinya tidak cukup menarik untuk dilayan seperti manusia kerana gemuk. 'Saya fikir saya akan menghantar nota ini sebagai peringatan,' katanya.
'Lain kali jika anda berfikir tentang saya, lihat gambar foto ini, kerana dialah orang yang berdiri dihadapan kamu sekarang'.

Post nota yang dimuatnaikkan oleh Louisa itu  telah pun menerima lebih 17,000 'like' di laman sosial Facebook serta beberapa komen daripada pembaca yang menyokong tindakan dia menentang si pembuli. 
Seorang pengguna mengulas: 'Anda adalah seorang pahlawan. Terima kasih kerana berdiri menentang pembuli, dunia memerlukan lebih banyak model seperti anda. '
Louisa yang berasal dari Cambridgeshire, kemudian menerima jawapan di Facebook dari lelaki yang pernah membulinya semasa zaman dia gemuk dan kini menyukainya apabila dia kurus. 
Lelaki itu berkata: 'Hai. Saya sebenarnya hanya untuk menjadi rakan anda bukannya disebabkan anda mempunyai rupa paras yang menarik. 
'Saya rasa ianya datang secara tiba-tiba dan saya tidak menyalahkan anda atas tindakan itu.  
'Saya tidak boleh mengubah siapa saya 8 tahun yang lalu, dan saya tidak akan menghina kecerdasan anda dengan berpura-pura ia tidak berlaku, tetapi saya berharap anda percaya saya apabila saya mengatakan saya seorang yang berbeza sekarang.
'Saya hanya boleh memohon maaf dan ingin anda yang terbaik. Saya rasa saya tidak akan mendengar daripada anda lagi tetapi saya maksudkan apabila saya mengatakan saya berharap anda mengecapi setiap kejayaan yang anda sememangnya layak. '
Selepas cerita ini tersebar di seluruh dunia, Louisa berkata: 'Saya fikir ia adalah gila dan agak berat, saya tidak mengharapkan ia menjadi viral seperti ini.
'Saya rasa setiap tabloid kini telah mencetak tindakannya itu.  Aku cukup gembira dengan majalah Glamour walaupun - Saya telah disenaraikan wira dalam seminggu, bersama Putera Harry. Success '

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog