Wednesday 17 September 2014

20 Mainan Dasyat Untuk Kanak-kanak Yang Memeranjatkan

Tidak semua permainan untuk kanak-kanak itu memberi manfaat kepada mereka. Ini kerana terdapat juga mainan yang mempunyai unsur-unsur yang menjijikkan, ganas, lucah, merbahaya, perkauman, dan juga memberi pengaruh yang buruk kepada perkembangan minda kanak-kanak. 
Ramai ibu bapa yang melahirkan kekesalan kepada pihak pengeluar kerana tidak peka dengan produk yang dikeluarkan  oleh syarikat mereka. 
Tangga ke-20, Poo Dough iaitu sejenis acuan untuk membuat tahi
Tangga Ke 19 – Ran Over Cat Toy – Permainan ngeri kucing yang dibunuh. Kejam!
Tangga ke 18: Dora Aqua Pet – Animasi Dora menyerupai bentuk kemaluan lelaki. Tak Senonoh!
Tangga ke 17: Breast Milk Baby- Kanak-kanak boleh menyusukan bayi. Permainan itu turut mengeluarkan bunyi menghisap! Haih… macam-macam…
Tangga ke 16 : Et Finger Light – Kelihatan seperti permainan seks dewasa. Memalukan!
Tangga Ke 15: Titanic Inflatable Slide  – Dianggap tidak sensitif apabila direka untuk keseronokkan sedangkan hakikatnya beratus terkorban dalam tragedi itu!
Tangga Ke 14: Barbie & Tanner – Barbie memang menjadi kegilaan kanak-kanak. Tetapi bermain sambil membersihkan najis anjing bukanlah sesuatu yang cool kan?
Tangga Ke 13: Toypedo - Sejenis permainan air tetapi merbahaya kepada kanak-kanak yang tidak pandai berenang untuk mengejar permainan yang meluncur laju ke dalam air.
Tangga Ke 12: Snack Time & Cabbage Patch Dolls – Dianggap merbahaya kerana ia menggigit!

ingin lihat seluruh carta? sila tonton video ini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog