Sunday 3 August 2014

Lelaki ditahan memandu secara mabuk dengan 100 ayam dalam kereta


Seorang lelaki Nebraska dijatuhi hukuman 180 hari dalam penjara kerana memandu dalam keadaan mabuk dengan kereta yang penuh dengan ayam, yang mana banyak di antara mereka mati.

Luis Motola-Placio, 36, telah ditahan oleh polis Grand Island pada bulan Januari kerana memandu dengan lampu depan ditutup, menurut 1011Now.

Motola-Placio kelihatan mabuk dan di belakang keretanya dia mempunyai sangkar yang dipenuhi dengan 100 ekor ayam, menurut Gawker. Banyak ayam mati ketika terperangkap di dalam kenderaan itu.

Hanya 58 daripada 100 ekor ayam yang masih hidup. Yang lain sebanyak 42 ekor telah dihancurkan oleh berat ayam-ayam yang berada di atas.

58 ekor ayam yang masih hidup telah dibawa ke Pusat Nebraska Humane Society selepas penahanan pagi tadi.

"Ayam-ayam tersebut disimpan di dalam kereta, mereka benar-benar dihancurkan satu sama lain kerana tiada tempat untuk bergerak dan pada masa ini kita tidak walaupun tahu berapa lama mereka berada di dalam kenderaan itu, "kata Laurie Dethloff, Pengarah Eksekutif Pusat Nebraska Humane Society.

Motola-Placio didapati bersalah memandu dalam keadaan mabuk dan pengabaian ternakan. Bersama-sama dengan enam bulan penjara, dia juga didenda $ 1,000 dan tidak akan dapat memandu selama 15 tahun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog