Wednesday 25 December 2013

Perompak gagal rompak rumah menteri

                          
Kuching: Dua penjenayah yang cuba memecah masuk rumah Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar bertempiaran lari apabila penggera keselamatan berbunyi sebaik tingkap belakang rumah berkenaan diumpil dalam kejadian di Jalan Tengah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 3.30 pagi itu, bunyi nyaring penggera keselamatan mengejutkan suspek menyebabkan mereka melarikan diri melalui lubang yang ditebuk pada pagar rumah sebelum menaiki sebuah motosikal.
Difahamkan, sebaik menyedari kejadian itu, pengawal keselamatan bertugas cuba mengejar suspek, tetapi gagal kerana suspek pantas melarikan diri.
Ketika kejadian, rumah berkenaan dihuni seorang pembantu rumah dan dikawal tiga anggota Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) serta dua anggota polis bantuan.
Kejadian berlaku sebaik pengawal keselamatan selesai mengadakan rondaan dan berada di pos pengawal, kira-kira lima meter dari pagar rumah.
Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Roslan Bek Ahmad berkata, ketika kejadian hujan lebat.
Pengawal keselamatan bertugas gagal mengejar suspek yang terus melarikan diri sebaik penggera keselamatan berbunyi.
Katanya, pemeriksaan mendapati pagar rumah sebelah kanan diperbuat daripada papan sudah dipecahkan dan suspek dipercayai memasuki melalui pagar itu yang terletak bersebelahan rumah kosong.
Namun pengawal keselamatan sempat melihat suspek terbabit.
“Polis turut menemui pemotong dawai, besi paip dan satu beg hitam dipercayai milik suspek di lokasi kejadian,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog