Saturday 14 March 2015

Kes Pelajar Libas Pisau Roti, Mak Dia Pun Lebih Kurang!



APA yang akan anda lakukan jika anak yang dihantar belajar tiba-tiba terlibat dengan kes gaduh disebabkan perempuan, sampai anda terpaksa ke balai untuk menjaminnya?

Biasanya ibu bapa pasti akan melenting dan memarahi si anak tapi ini tidak berlaku kepada seorang penuntut kolej Singapura yang kesnya mendapat perhatian umum selepas rakamannya menetak penuntut lain dengan pisau roti tersebar, minggu lalu.

Ibu kepada Muhammad Zuhairie Adely Zulkifli, 16, bukan sahaja mempertahankan anaknya malah mengejek mangsa libasan pisau anaknya yang cedera gara-gara insiden tersebut.



Kecederaan yang dialami mangsa libasan pisau roti dalam insiden gaduh membabitkan penuntut Kolej ITE di Singapura, minggu lalu.

Akaun Facebook didakwa milik ibu suspek ini menulis beberapa status berbunyi:

“KENTAL SIAL YG BAJU HITAM. ASAL LARI TKDE BODEK KAPE. PADAN MUKA KAU SIAL!!!”

***

“Da Keluar News Tadi kat suria. Besok keluar New paper. Haiz Budak 19 tahun tk bole fight ngan 16 tahun anak Ku.”

***

“P*KI MAK TU BUDAK YG COMMENTS KAT TWITTER CAKAP APA KASUT TKDE. EH P*KI MAK YG KENE REMBAT PAKAI BAJU HITAM SMART MAMAT ADA PAKAI KASUT ASAL LARI. EH SIAL MAU BRANI AJE ASAL KAN DIA BOLE GO SAMPAI TU BUDAK LARI ASAL PASAL PAKAI 2 KASUT. GUA RASA LU PUN KENTAL AH BUDAK, ANAK WA TU BUDAK BAJU HITAM 19 TAHUN. ABIH KENE NGAN BUDAK UMUR 16 TAHUN LARI. TKDE BODEK TAPI ADA KASUT HAHAHA”

***

“DIA PUNYA BETINA BAWAK PARANG SEMBUNYI KAN AND TRY TO THROW IT AWAY.”

***

“SUKA HATI KORANG LA NK CKP APA, .ALLAH S.W.T MAHA MENGETAHUI. AKU AKAN TERUS DOA KAN YG TERBAIK UNTUK ANAK AKU. KALAU DA KENE BATANG HIDUNG SENDIRI BARU LA KORANG RASA.”

***

“TOLONG JGN GANGGU HIDUP AKU DAN ANAK 2 AKU..”

***





Bagaimanapun selepas status-status Facebook ini tersebar, akaun menggunakan nama Cherry Rocher Yohaida didapati tidak lagi aktif.

Fuh, kalau benarlah ini memang akaun Facebook ibu penuntut terbabit apa yang boleh dikatakan adalah mak budak ni memang pailang… siap dengan tatoo kat tangan lagi tu!

Kata orang, kepimpinan daripada teladan. Mungkin ini salah satu contohnya?

mynewshub.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog