Friday 27 March 2015

GAMBAR-GAMBAR: Kanak-kanak Yang Hidup Bergelumang Dengan Dadah


Menurut statistik rasmi di Odessa sekitar 3000 kanak-kanak jalanan, tetapi dalam realiti, ia adalah hanya sebahagian kecil daripada apa yang sebenarnya," kata Tatiana Semikop, ketua polis jenayah yang bertanggungjawab bagi kanak-kanak Ukraine.

Tiada siapa yang boleh memberitahu jumlah sebenar kanak-kanak yang tinggal di jalan-jalan di Ukraine, tetapi satu perkara yang pasti. "Anak-anak yatim sosial" kanak-kanak jalanan mencari keselamatan daripada keganasan ibu bapa(lari dari rumah).

Bersama-sama dalam kumpulan, kanak-kanak jalanan menetap di bawah tanah( lurang pembetung), di mana mereka hidup dengan peraturan undang-undang dan mereka sendiri. Untuk hidup - memerlukan makanan. Untuk mendapatkan makanan - memerlukan wang. sebaik sahaja mereka mencecah jalan. Sesetengah daripada mereka mencuci kereta, bekerja sebagai porter atau melaksanakan pembaikan, atau mencuri. Sesetengah kanak-kanak akhirnya dalam perhambaan seksual. Selalunya bayaran yang mereka terima dalam bentuk sebotol alkohol atau dos dadah. Mereka yang tidak mahu mentaati,(paksaan). Remaja hidup di jalan, cuba untuk menerangi kehidupan keras mereka, alkohol, rokok, dadah dan gam.












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog