Friday 19 December 2014

Wanita Sanggup Jual Bayinya Kerana Mahu Selamatkan Nyawa Suami



FUZHOU,CHINA: Seorang wanita disini mahu menjual bayi perempuannya dalam usaha beliau mahu mengumpul dana untuk menampung kos rawatasn suaminya yang sedang kritikal di hospital.

Beliau dilihat menjerit kearah orang ramai ditepi jalan berhampiran perhentian bas sambil memegang poster yang tertulis, “Saya ingin jual anak saya: Majikan menghilangkan diri selepas suami saya cedera ketika bekerja. Kami tidak mampu membayar kos rawatan. Saya berharap untuk menjual anak saya untuk menyelamatkan bapanya.”

Melihat gelagat wanita itu orang ramai yang lalu lalang di kawasan itu telah memberi wang dan makanan kepadanya tetapi beliau masih menangis dengan mengendong bayinya

Orang ramai yang lalu-lalang di kawasan tersebut memberinya wang dab makanan, tetapi Ni masih menangis sambil menggendong bayi itu di belakangnya sementara dua lagi anak perempuannya berdiri berhampiran.

Menurutnya, Zhou Guixing iaitu suaminya telah jatuh dari bangunan tiga tingkat ketika bekerja Khamis lalu.

Majikannya bagaimanapun hanya memberikan suaminya pampasan wang hanya berjumlah 7,000 yuan (RM3,940) sebelum menghilangkan diri.-Siakapkeli.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog