Wednesday 3 December 2014

Isteri Awie Buat Laporan Polis Mengenai Dakwaan Sijil Pernikahan Palsu


Butterworth: Isteri penyanyi rock terkenal, Awie, Rozana Misbun membuat laporan di Balai Polis Butterworth, 3.30 petang tadi berhubung dakwaan sijil pernikahannya dengan Awie sejak sembilan tahun lalu dipercayai palsu.

Rozana, 36, hadir bersama peguam syarie, Nor Azmi Mohd Arif terlebih dahulu hadir ke Bahagian Penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) pada 3 petang untuk membuat aduan sebelum diminta membuat laporan polis untuk tindakan selanjutnya.

Nor Azmi berkata, dia bersama anak guamnya hadir untuk membuat aduan dan semakan mengenai pengesahan sijil perakuan nikah antara Rozana dan Awie atau nama sebenarnya, Ahmad Azhar Othman, 46, yang dipercayai palsu.

Beliau berkata, pihaknya tampil ke Bahagian Penguatkuasa JHEAIPP untuk membuat aduan dan semakan selepas sijil perakuan nikah yang dikeluarkan Pejabat Agama Daerah Bukit Mertajam sebelum ini didapati tidak didaftarkan.

Menurutnya, pihaknya menerima surat daripada Ketua Penolong Pengarah Bahagian Undang-Undang Keluarga Islam JHEAIPP pada 4 Julai lalu mengesahkan surat perakuan nikah anak guamnya tidak didaftarkan. ─ Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog