Tuesday 12 August 2014

Pisau jatuh dari langit tusuk kepala lelaki

Mr Xiao is still being treated in his local intensive care unit
Pada Khamis lepas, Xiao Yunzhi yang berusia 57 tahun sedang berjalan-jalan di bandar rumahnya di wilayah Guangyuan, Sichuan, apabila kepalanya tiba-tiba mula berasa berat.

Tetapi ia adalah hanya apabila penjual tembakau tempatan merenung dia, dan menunjuk kepada bahagian atas tengkoraknya barulah dia menyedari bahawa ada sesuatu yang tidak kena. 

Semasa Encik Xiao sedag lalu di bawah blok apartmen bertingkat tinggi, sebilah pisau dapur lima inci jatuh dari balkoni tingkat kelapan, tertusuk sehingga hulu di sebelah kiri kepalanya, tanpa menusuk tengkoraknya.

Sebaik sahaja dia menyedarinya, Xiao mula berasa sakit dan penjual tembakau tersebut memanggil ambulans lau lelaki itu dikejarkan ke unit rawatan intensif tempatan.

Pada Isnin, Encik Xiao masih dirawat di unit rawatan intensif tempatan, di mana pisau itu kini telah ditarik keluar. 

"Dia stabil tetapi masih belum sepenuhnya sihat," kata kakaknya. "Dia tidak boleh menggunakan telefon lagi dikhuatiri memberi kesan ke atas keadaannya." 

Pemilik pisau, seorang lelaki yang dikenali sebagai Encik Wu, berkata beliau telah meninggalkan pisau dalam pot bunga di balkoni, tidak pernah berfikir bahawa ia mungkin jatuh. 

"Mereka telah datang untuk melawat adik saya di hospital dan telah membayar beberapa bil-bil perubatan," kata Cik Xiao. "Saya hanya berharap dia akan sihat sepenuhnya tidak lama lagi," tambah beliau. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

histats

ping

ping blog